Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

A szociálpedagógia

Sokan kérdezik tőlem, hogy mi is az a szociálpedagógia, hogy lehet az életvitelt vagy netán az „ÉLETET” menedzselni.

Nehéz erre a kérdésre egyszerű és rövid választ adni, de felkinálok két meghatározást és az „Élet irta„ menüpontban gyakorlati példák is találhatóak.

Tehát:

-A szociálpedagógia a neveléstan egy válfaja, amely arra törekszik hogy az élet „gyakorlatát” tanácsadás, támogatás és tanitás által működőképessé tegye.

A hosszabb megatározások kedvelőinek a kővetkezőt tudom felkinálni:

-A szociálpedagógia egy gyakorlattudomány, amely arra tőrekszik, hogy egy adott társadalomban az abban cselekvően résztvevő szerplőknek az egyűttműkődési, úgymond interakcionlális, viszonyát harmonizálja és ezáltal egyének és csoportok hatékonyságát, sikerét, testi és lelki-szellemi egészségét valamint elégedettségét elősegítse és fenntartásukat támogassa.

Az elmúlt húsz évben családok, egyének, hivatalos szervek és szervezetek fordultak hozzám tanácsért, útmutatásért és kiséretért az élet vagy netán a sors megpróbáltató és néha megrázkodtató pillanataiban.

Én mint szociálpedagógus a szakterületek kőzötti együttműködéses metódust (újmagyarul: Interdisciplinary Approach) részesitem előnyben és ha ennek szükségét látom, arra törekszem, hogy rokon vagy kiegészitő szakterületek illetve szakemberek, orvosok, pszihológusok, tanárok, jogászok bevonásával támogassam felkeresőimet.

Tevékenységem elsődleges célja a tanulási és tapaszatalatszerzési terek feltárása és megnyitása valamint az egyéni kompetenciák (újra)-felfedezése, megszerzése és sikeres használata.

Munkám fókuszában nem egy terápiaszerű beavatkozás all, hanem reflexiós és felismerési szférák hozzáferhetővé tétele arra tőrekedvén, hogy a hozzáállásokat, életvitelt, élet-és munkatéri alkalmazkodást, beilleszkedést, valamint az őnfejleszési stratégiákat minél gyümölcsözőbbé tegyem.